L’Ajuntament no descarta fer un referèndum sobre les antenes de telefonia mòbil

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La sala de plens de l’Ajuntament de Montblanc va acollir dimecres dia 16, a dos quarts de vuit del vespre, una xerrada informativa sobre el desplegament d’infraestructures de telefonia mòbil a Montblanc que va comptar amb la presència d’un tècnic del CTTI (Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la informació) de la Generalitat, Xavier Flores, i una bona presència de públic.

Com a fet destacat, cal remarcar la no presència de la Plataforma per a l’allunyament i moratòria d’instal·lació d’antenes de telefonia mòbil a Montblanc, que dilluns dia 14 feia entrega a l’Ajuntament de les signatures recollides per aquesta causa, un total de 1.457.

Precisament, aquests darrers dies ja s’ha pogut veure com s’instal·la l’antena del carrer Joan Amades, que ha estat el desencadenant de la polèmica aquest any.

En la reunió oberta a la sala de plens, l’alcalde de Montblanc, Josep Andreu, es va comprometre, després de lamentar-se de la no presència de la plataforma, a convocar un referèndum en el que es preguntaria si els veïns volen telefonia mòbil amb el mínim d’antenes i el mínim d’emissions o bé volen que es desmantellin totes les antenes ara situades al nucli urbà i allunyar-les fins on no hi hagi persones.

L’Ajuntament ja havia pensat en la consulta per dur-la a terme diumenge dia 20, tot coincidint amb les eleccions generals, però va rebre la negativa de la Junta Electoral Central.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres