La ministra de Foment diu que el 2016 es reactivaran les obres de l’A-27 fins a Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Avui divendres, dia 18 de desembre s'obre al trànsit la Variant de Valls de l’autovia A-27, de 4,5 quilòmetres, segons han confirmat a la nostra redacció fonts de la Subdelegació del Govern a Tarragona.

Es confirma així el que la ministra de Foment, Ana Pastor, va declarar quan el passat 13 d’octubre va venir a inaugurar el segon tram d’autovia A-27 entre el Morell i la variant de Valls.

Pastor va anunciar que al desembre d’aquest mateix 2015 entraria en servei el tercer dels trams, la variant de Valls, de cinc quilòmetres d’autovia i una inversió de 86,4 milions d’euros. El fet que estem en plena campanya electoral amb motiu de les eleccions generals del proper diumenge, dia 20 de desembre, impedeix que es pugui fer cap tipus d’inauguració.

Els tres trams sumen un total de 22,3 quilòmetres nous d’autovia i 211,7 milions d’euros d’inversió.

A més, de cara al 2016, la ministra va assenyalar que està previst reactivar les obres del tram Valls-Montblanc i licitar el projecte de l’últim tram de connexió de l’A-27 amb l’AP-2 a Montblanc.

Pel que fa a les obres  del quart tram, Valls-Montblanc, segons la Cambra de Comerç de Tarragona no hi ha data prevista i, referent al túnel de Lilla, està «sense projecte executiu».

El quart i darrer tram de l’autovia, d’aproximadament 7,3 km, s’inicia prop de Masmolets i ressegueix inicialment el traçat de la N-240; després travessa la serra de Miramar mitjançant un túnel d’1,6 kilòmetres de longitud i, ja a la Conca de Barberà, torna a enllaçar amb la N-240 a prop de la pedania de Lilla.

La longitud del túnel en els primers estudis s’havia establert en 1.800 metres; la reducció a 1.567 metres resultaria molt més econòmica per al Ministeri de Foment però, per contra, provocaria un fort impacte ambiental a la Conca de Barberà, ja que la boca de sortida del túnel suposaria la construcció d’uns talussos de fins a trenta-sis metres d’alçària. L’Ajuntament de Montblanc va advertir que, per arribar a qualsevol acord amb el Ministeri de Foment, caldria anul·lar la modificació del projecte, ja que l’estudi d’impacte ambiental únicament preveia la construcció del túnel de 1.800 metres i no la modificació posterior.

El juliol de 2009 fou la data anunciada per a la finalització d’aquest tram i, per tant, de tota l’autovia. Després, el 26 d’octubre de 2010 es deia que el túnel de Lilla es començaria a foradar el gener de 2011, però arran de la situació econòmica l’obra va estar aturada durant molt de temps.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres