Tècnics de Patrimoni de la Generalitat alerten d’una possible muralla subterrània a Montblanc

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Tot i que no s’ha sabut fins avui mateix, tècnics de Patrimoni de la Generalitat s’haurien reunit durant els darrers dies amb tècnics de l’Ajuntament de Montblanc, amb l’alcalde Josep Andreu al capdavant, per tal d’alertar de la possible presència d’una muralla soterrada a Montblanc.

Es tractaria d’una muralla prèvia a la construcció de l’actual i que inclús podria haver estat construïda abans de que les primeres cases fossin alçades en el que avui dia seria el centre històric montblanquí. Aquesta muralla soterrada recorreria el perímetre de l’actual, uns quinze metres sota terra, fet que faria pensar que els pobladors de l’actual Montblanc haurien tapat aquesta muralla en un moment donat.

Amb tot plegat i gràcies al fet que aquesta possible muralla estigui uns cinc metres distanciada per sota terra de l’actual, fa possible pensar que en un futur es pugui descobrir-la i fer visites soterrades a la mateixa sense haver de tocar en cap moment la que s’alça per sobre terra i que actualment coneixem; fet aquest, que no desagradaria l’alcalde, Josep Andreu, i tècnics de turisme consultats.

Aquesta notícia és una innocentada publicada el dilluns 28 de desembre, Dia dels Sants Innocents.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres