Nadal solidari a l’Institut Martí l’Humà

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
L’Institut Martí l’Humà va organitzar un acte solidari per celebrar el Nadal. Així, el passat dia 22 de desembre, els alumnes del grup de teatre de l’institut van teatralitzar dos dels contes del llibre publicat amb motiu de la Marató de TV3. Durant el matí, l’alumnat de l’institut que ho va desitjar va tenir l’ocasió de fer una donació per a la causa de la Marató d’enguany. En total es van recollir 100 €, que l’institut ha enviat a la Fundació la Marató de TV3.

Les narracions escollides van ser “La I i la O”, de l’escriptora Esperança Camps, i “Retirar-se per guanyar”, de Martí Gironell. La primera explica la trista història d’una nena de dotze anys que viu una mala experiència durant l’últim curs a l’escola pel fet de ser obesa. Aquesta història va ser representada per nou alumnes de primer d’ESO, la Sheila Tejedera, la Rut Cervelló, la Júlia Moreno, l’Omaima Mhir, l’Aina Ollé, la Gal·la Benet, la Júlia Sans, l’Helena Muñoz i la Tatiana Ruda, amb la col·laboració del Bernat Lleixà i la Martina Fernández i l’acompanyament musical de l’Anna Maurel i la Natàlia Martínez (violí), la Marta Solé i la Marta García (piano) i l’Ariadna Margalef (violoncel).

El segon conte escollit narra una història sobre l’emperador romà Marc Aureli, que patia diabetis, tot i que en aquell moment aquesta malaltia no estava diagnosticada com a tal. En aquesta ocasió, les encarregades de la teatralització van ser la Natalia Venteo, la Noa Rodríguez, l’Aina Sesé, l’Anna Navarro, la Berta Garro i l’Ainoa Anglès; l’acompanyament musical va anar a càrrec del Joan Cortada (trompeta), el Bernat Lleixà (trombó), l’Ariadna Margalef (violoncel) i la Marta Garcia i la Marta Solé (piano).
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres