Després d’un dia de Reis ventós, la comarca segueix a nivell alt de vent fins aquest dissabte

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El dia 5 de gener, dia de la nit de Reis, els pronòstics del temps deien que es preveia un dia assolellat en general. Tot i això, encara s’esperaven nevades febles per damunt dels 1.000 metres al vessant nord del Pirineu durant la primera meitat del dia i novament al final de la jornada, però en una cota de neu superior.
Un altre punt a destacar, però, meteorològicament era el vent de component oest, entre fluix i moderat, arreu amb cops forts o molt forts a la meitat sud i a la resta del litoral i prelitoral central.
A causa d’aquesta previsió, el Servei Meteorològic de Catalunya va emetre un avís de Situació Meteorològica de Perill de grau 2 per vent. De fet, la Conca de Barberà era una de les comarques en color taronja al mapa d’avís pel vent, que significa perill alt per fortes ràfegues de vent. Aquest avís es manté encara a dia d’avui a la Conca de Barberà. A partir de demà dissabte, però, sembla que el vent minvarà arreu.
Així, si bé la cavalcada de Reis es va poder celebrar sense forts vents als pobles de la comarca, l’endemà dimecres 6 de gener sí que es van registrar unes fortes ràfegues de vent, especialment entre les nou del matí i les dues de la tarda.
Tenim per exemple el cas de Santa Coloma de Queralt. Segons s’indica des del Servei Meteorològic de Catalunya, al municipi de Santa Coloma es va registrar la màxima ràfega de vent, a una velocitat de 74,5 km/h, concretament a les 9.22 h del matí.
D’altra banda, l’estació meteorològica de l’Espluga de Francolí, segons dades del Servei Meteorològic de Catalunya, va registrar el dimecres 6 de gener una ràfega màxima de 77 km/h. Aquesta va ser a les 13.03 h.
Tot i els forts vents, cal destacar que els Bombers de la Generalitat no van realitzar cap sortida i la jornada va transcórrer amb normalitat.
Un altre punt a destacar, però, meteorològicament era el vent de component oest, entre fluix i moderat, arreu amb cops forts o molt forts a la meitat sud i a la resta del litoral i prelitoral central.
A causa d’aquesta previsió, el Servei Meteorològic de Catalunya va emetre un avís de Situació Meteorològica de Perill de grau 2 per vent. De fet, la Conca de Barberà era una de les comarques en color taronja al mapa d’avís pel vent, que significa perill alt per fortes ràfegues de vent. Aquest avís es manté encara a dia d’avui a la Conca de Barberà. A partir de demà dissabte, però, sembla que el vent minvarà arreu.
Així, si bé la cavalcada de Reis es va poder celebrar sense forts vents als pobles de la comarca, l’endemà dimecres 6 de gener sí que es van registrar unes fortes ràfegues de vent, especialment entre les nou del matí i les dues de la tarda.
Tenim per exemple el cas de Santa Coloma de Queralt. Segons s’indica des del Servei Meteorològic de Catalunya, al municipi de Santa Coloma es va registrar la màxima ràfega de vent, a una velocitat de 74,5 km/h, concretament a les 9.22 h del matí.
D’altra banda, l’estació meteorològica de l’Espluga de Francolí, segons dades del Servei Meteorològic de Catalunya, va registrar el dimecres 6 de gener una ràfega màxima de 77 km/h. Aquesta va ser a les 13.03 h.
Tot i els forts vents, cal destacar que els Bombers de la Generalitat no van realitzar cap sortida i la jornada va transcórrer amb normalitat.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
