Aquest any s’han exposat tres Reis Mags de la casa Ingenio al Museu del Pessebre

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Una novetat exposada al Museu del Pessebre de Catalunya de Montblanc enguany han estat tres figures de tres Reis Mags a escala real. Aquestes, però, no són tres figures qualsevols, sinó que són peces úniques provinents de la Casa Ingenio (fundada el 1837).
Aquests tres Reis Mags són fets de cartró i es van fer a partir dels motlles propietat d’aquesta casa. Els motlles daten de 1862.
La casa Ingenio havia fet una primera figura fa vint anys i, expressament per al Museu, va completar els altres dos reis perquè fossin exposats a Montblanc.
Aquestes tres figures, reproduïdes per Agustín Sevillano, es quedaran doncs al Museu del Pessebre de Catalunya de Montblanc.
Una curiositat és que els tres reis porten una bústia a les mans per tal que els nens i nenes hi puguin dipositar les seves cartes. Aquest és un detall que s’utilitzava abans per tal que tots els nens i nenes tinguessin un indret on deixar les seves cartes si els patges o reis no arribaven a la seva localitat.
Aquests tres Reis Mags encara es poden veure al que serà el vestíbul de la planta baixa del Museu del Pessebre de Montblanc (c/ Solans, 22-24) amb una exposició sota el títol Pessebre retrospectiu. Hi seran exposades fins el 10 de febrer.
Aquests tres Reis Mags són fets de cartró i es van fer a partir dels motlles propietat d’aquesta casa. Els motlles daten de 1862.
La casa Ingenio havia fet una primera figura fa vint anys i, expressament per al Museu, va completar els altres dos reis perquè fossin exposats a Montblanc.
Aquestes tres figures, reproduïdes per Agustín Sevillano, es quedaran doncs al Museu del Pessebre de Catalunya de Montblanc.
Una curiositat és que els tres reis porten una bústia a les mans per tal que els nens i nenes hi puguin dipositar les seves cartes. Aquest és un detall que s’utilitzava abans per tal que tots els nens i nenes tinguessin un indret on deixar les seves cartes si els patges o reis no arribaven a la seva localitat.
Aquests tres Reis Mags encara es poden veure al que serà el vestíbul de la planta baixa del Museu del Pessebre de Montblanc (c/ Solans, 22-24) amb una exposició sota el títol Pessebre retrospectiu. Hi seran exposades fins el 10 de febrer.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
