46 noves ambulàncies al Camp de Tarragona

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Avui, 14 de gener, finalitza el desplegament gradual del concurs de transport sanitari integrat a tot el territori català, i s’han posat en marxa 105 noves unitats del SEM a Girona, l’Alt Maresme i el Camp de Tarragona.
Així, comencen a donar servei al Camp de Tarragona 46 noves ambulàncies: 39 de suport vital bàsic (SVB), integrades per dos tècnics d’emergències sanitàries (TES); 4 de suport vital avançat (SVA), integrades per un TES, un infermer i/o un metge, i 3 vehicles d’intervenció ràpida (VIR), integrat per un metge i un TES, que donaran servei a prop de 515.000 ciutadans.
A partir d’ara, el Sistema d’Emergències Mèdiques s’encarrega de centralitzar la gestió de tot el transport sanitari públic de Catalunya, fins ara coordinada entre el CatSalut (per al transport no urgent) i el SEM (per al transport urgent). L’objectiu és millorar la coordinació de les dues modalitats de transport, l’ús dels recursos i la gestió d’aquests recursos.
El model millorat del transport sanitari replanteja els recursos disponibles en funció de les necessitats i els fluxos sanitaris de cada territori. Inclou, com a novetat, la priorització de l’assistència dels pacients in situ sobre el trasllat dels pacients, amb la incorporació de nous vehicles d’intervenció ràpida (VIR). Els VIR, que no efectuen trasllats, són turismes més àgils que les ambulàncies convencionals i estan integrats per un metge i un TES. Estan situats estratègicament a tot el territori, amb la finalitat d’oferir una primera valoració de l’estat del pacient, així com dels recursos necessaris que cal desplegar per fer front a l’incident.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
