Finalitza la campanya ‘Supera’t, reciclar compensa’ organitzada pel Consell Comarcal de la Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Finalitza la segona fase de la campanya de reforç de la recollida selectiva de residus, en la que s’ha fet una tasca de sensibilització i aprofundiment dels coneixements a l’hora de segregar i reciclar els residus generats, especialment de la fracció de residus corresponent a la matèria orgànica. A més a més d’avaluar la situació dels sistema del reciclatge a la comarca i del resultat de les campanyes realitzades anteriorment.
En aquesta segona fase, s’ha continuat amb les accions focalitzades en indrets i col·lectius determinats. Per una banda, hi ha una acció informativa porta a porta a algunes àrees de Montblanc, l’Espluga de Francolí, Santa Coloma de Queralt i Sarral on s’ha detectat un cert relaxament a l’hora de separar la matèria orgànica. I, per altra, hi ha hagut accions de sensibilització centrades en grans productors per motivar i informar sobre la recollida de matèria orgànica. La campanya s’ha complementat amb el repartiment de contenidors per a la recollida de matèria orgànica als grans productors, com bars i restaurants. Aquests contenidors s’han personalitzat i una educadora ambiental ha visitat els establiments per tal de veure el grau de satisfacció i d’acompliment que tenen sobre la gestió del residu en el sector de l’hostaleria després que els hagin utilitzat una temporada.
En aquesta segona fase, s’ha continuat amb les accions focalitzades en indrets i col·lectius determinats. Per una banda, hi ha una acció informativa porta a porta a algunes àrees de Montblanc, l’Espluga de Francolí, Santa Coloma de Queralt i Sarral on s’ha detectat un cert relaxament a l’hora de separar la matèria orgànica. I, per altra, hi ha hagut accions de sensibilització centrades en grans productors per motivar i informar sobre la recollida de matèria orgànica. La campanya s’ha complementat amb el repartiment de contenidors per a la recollida de matèria orgànica als grans productors, com bars i restaurants. Aquests contenidors s’han personalitzat i una educadora ambiental ha visitat els establiments per tal de veure el grau de satisfacció i d’acompliment que tenen sobre la gestió del residu en el sector de l’hostaleria després que els hagin utilitzat una temporada.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
