Graven un CD de música d’orgue a Poblet

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquest dimarts 19 de gener es podia veure al Telenotícies de TV3 com s’havia enregistrat un CD de música a l’orgue del Monestir de Poblet.
Segons s’informa, aquest és el segon disc que es grava a Poblet i és gràcies les peculiaritats de l’orgue i l’acústica del monestir.
En aquesta ocasió ha estat l’organista Juan de la Rubia qui enregistrava el CD a Poblet. És professsor d’orgue de l’Escola Superior de Música de Catalunya i organista de la Basílica de la Sagrada Família. Aquest és el seu vuitè disc.
Juan de la Rubia explica a la notícia que “aquest orgue és molt semblant als orgues que Bach tenia i sembla que estàs allà realment tocant l’instrument. Aquells tenen 300 anys d’història i aquest que té només tres anys sona gairebé igual.
S’apuntava també en la notícia que aquest disc no serà l’últim que s’enregistrà al Monestir de Poblet ja que alguns dels organistes que han participat al Festival Internacional d’Orgue que s’hi fa s’han mostrat interessats per gravar al monestir.
Clicant aquí accedireu a l'enllaç amb la notícia.
Segons s’informa, aquest és el segon disc que es grava a Poblet i és gràcies les peculiaritats de l’orgue i l’acústica del monestir.
En aquesta ocasió ha estat l’organista Juan de la Rubia qui enregistrava el CD a Poblet. És professsor d’orgue de l’Escola Superior de Música de Catalunya i organista de la Basílica de la Sagrada Família. Aquest és el seu vuitè disc.
Juan de la Rubia explica a la notícia que “aquest orgue és molt semblant als orgues que Bach tenia i sembla que estàs allà realment tocant l’instrument. Aquells tenen 300 anys d’història i aquest que té només tres anys sona gairebé igual.
S’apuntava també en la notícia que aquest disc no serà l’últim que s’enregistrà al Monestir de Poblet ja que alguns dels organistes que han participat al Festival Internacional d’Orgue que s’hi fa s’han mostrat interessats per gravar al monestir.
Clicant aquí accedireu a l'enllaç amb la notícia.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
