Activitats preparades per aquest cap de setmana al Museu de la Vida Rural

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
El Museu de la Vida Rural de l'Espluga de Francolí compta aquest cap de setmana amb dues exposicions coincidint amb els dies de la Fira.
Per una banda, divendres 22 de gener s'inaugurarà una d'elles a les set de la tarda. Es tracta de la mostr "En aquesta alba del vespre" de la pintora Aurora Valero. S’encarregaran de presentar l’exposició l’alcalde de l’Espluga de Francolí, David Rovira; el director de la Fundació Carulla, Carles Duarte; i l’autora dels quadres, Aurora Valero.
L’exposició es podrà veure fins el proper 24 d’abril, acull obres de gran format i traç enèrgic fetes per la pintora valenciana durant els darrers cinc anys. El títol de la mostra parteix del poemari Alba del vespre, de Carles Duarte, i de la fructífera relació entre els dos creadors, plasmada amb una edició il·lustrada d’aquest poemari, i que culmina aquí prenent com a punt de partida de l’exposició el vers “En quin dels teus records vas ser més tu?” del poema L’alba del vespre III.
D'altra banda, el dissabte 23 de gener es farà al Museu una matinal dedicada als morters, en el marc de l’exposició Morters al Museu. La jornada començarà a les onze del matí amb una intervenció de Jaume Culleré, propietari de la col·lecció de morters exposada. Tot seguit farà una petita conferència Vicente Garcés, director del Museu Almirez de Les Coves de Vinromà (Castelló) on s’exhibeix la col·lecció més important de morters d’Espanya. Tancarà la jornada, a les 12 del migdia, Lluís Graus, especialista en la matèria, amb una conferència sobre els morters de bronze. Josep Maria Rovira, comissari de l’exposició que es pot veure al Museu, farà de moderador i conductor de la jornada.
Per una banda, divendres 22 de gener s'inaugurarà una d'elles a les set de la tarda. Es tracta de la mostr "En aquesta alba del vespre" de la pintora Aurora Valero. S’encarregaran de presentar l’exposició l’alcalde de l’Espluga de Francolí, David Rovira; el director de la Fundació Carulla, Carles Duarte; i l’autora dels quadres, Aurora Valero.
L’exposició es podrà veure fins el proper 24 d’abril, acull obres de gran format i traç enèrgic fetes per la pintora valenciana durant els darrers cinc anys. El títol de la mostra parteix del poemari Alba del vespre, de Carles Duarte, i de la fructífera relació entre els dos creadors, plasmada amb una edició il·lustrada d’aquest poemari, i que culmina aquí prenent com a punt de partida de l’exposició el vers “En quin dels teus records vas ser més tu?” del poema L’alba del vespre III.
D'altra banda, el dissabte 23 de gener es farà al Museu una matinal dedicada als morters, en el marc de l’exposició Morters al Museu. La jornada començarà a les onze del matí amb una intervenció de Jaume Culleré, propietari de la col·lecció de morters exposada. Tot seguit farà una petita conferència Vicente Garcés, director del Museu Almirez de Les Coves de Vinromà (Castelló) on s’exhibeix la col·lecció més important de morters d’Espanya. Tancarà la jornada, a les 12 del migdia, Lluís Graus, especialista en la matèria, amb una conferència sobre els morters de bronze. Josep Maria Rovira, comissari de l’exposició que es pot veure al Museu, farà de moderador i conductor de la jornada.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
