Inaugurat el nou edifici de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquest dissabte 23 de gener s’inaugurava el nou edifici de la Casa de la Vila de Vimbodí i Poblet que va veure finalitzades les seves obres el passat mes d’octubre. La inauguració comptava amb la presència de l'alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, acompanyat dels regidors del consistori. També hi assistia el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet.
L’edifici, totalment renovat per dins i ampliat amb una planta més, obria les portes a la ciutadania després de 7 anys d’obres, un temps que ha servit per adequar les instal·lacions a les necessitats de servei i als requeriments de seguretat vigents en l’actualitat.
Actualment l’Ajuntament disposa de més de 350 metres quadrats de superfície útil, repartida en tres plantes. A part de la construcció del pis superior, l’edifici ha guanyat en fondària gràcies a l’adquisició i posterior enderroc de dues cases annexes a la part de darrere de l’antic Ajuntament. L’interior del vell immoble consistorial també es va enderrocar per complet, tot preservant-ne la façana històrica -catalogada com a Bé Cultural d’Interès Local- i altres elements d’interès històric, com la llinda de la porta principal, on s’hi pot observar l’escut de la vila i la data de 1732, any que correspondria a una de les ampliacions o reformes. Actualment, la planta baixa de la nova Casa de la Vila compta amb una sala polivalent, un magatzem, l’arxiu municipal i una oficina d’atenció al públic. A la primera planta, a la qual es podrà accedir amb un ascensor que entrarà en funcionament d’aquí a poc temps, hi ha altres dependències administratives, la secretaria, espais per a les regidories i l’alcaldia. Pel que fa a la tercera planta, es destinarà a necessitats futures.
A més, la remodelació de l’edifici ha inclòs l’adequació i millora de l’espai exterior, tant a sota de la gran porxada com a bona part de la plaça Major, on s’ha millorat el paviment, s’han construït noves escales i s’ha habilitat una rampa amb baranes d’acord als requeriments d’accessibilitat vigents.
El conjunt de les obres de la Casa de la Vila, executades per fases al llarg de diferents exercicis, han tingut un cost de més de 700.000 euros, finançats per la Diputació, la Generalitat i el mateix Ajuntament. En la construcció i instal·lació dels diversos serveis han participat empreses locals.
L’edifici, totalment renovat per dins i ampliat amb una planta més, obria les portes a la ciutadania després de 7 anys d’obres, un temps que ha servit per adequar les instal·lacions a les necessitats de servei i als requeriments de seguretat vigents en l’actualitat.
Actualment l’Ajuntament disposa de més de 350 metres quadrats de superfície útil, repartida en tres plantes. A part de la construcció del pis superior, l’edifici ha guanyat en fondària gràcies a l’adquisició i posterior enderroc de dues cases annexes a la part de darrere de l’antic Ajuntament. L’interior del vell immoble consistorial també es va enderrocar per complet, tot preservant-ne la façana històrica -catalogada com a Bé Cultural d’Interès Local- i altres elements d’interès històric, com la llinda de la porta principal, on s’hi pot observar l’escut de la vila i la data de 1732, any que correspondria a una de les ampliacions o reformes. Actualment, la planta baixa de la nova Casa de la Vila compta amb una sala polivalent, un magatzem, l’arxiu municipal i una oficina d’atenció al públic. A la primera planta, a la qual es podrà accedir amb un ascensor que entrarà en funcionament d’aquí a poc temps, hi ha altres dependències administratives, la secretaria, espais per a les regidories i l’alcaldia. Pel que fa a la tercera planta, es destinarà a necessitats futures.
A més, la remodelació de l’edifici ha inclòs l’adequació i millora de l’espai exterior, tant a sota de la gran porxada com a bona part de la plaça Major, on s’ha millorat el paviment, s’han construït noves escales i s’ha habilitat una rampa amb baranes d’acord als requeriments d’accessibilitat vigents.
El conjunt de les obres de la Casa de la Vila, executades per fases al llarg de diferents exercicis, han tingut un cost de més de 700.000 euros, finançats per la Diputació, la Generalitat i el mateix Ajuntament. En la construcció i instal·lació dels diversos serveis han participat empreses locals.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
