Josep M. Porta inicia el cicle de conferències de les Festes de la Serra

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
Aquest dissabte 23 de gener es posaven en marxa els actes de caire cultural de les Festes de la Serra amb el tret de sortida del cicle de conferències que s’han programat.
Josep M. Porta, director de l’Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà, era l’encarregat d’iniciar aquestes conferències amb una xerrada sota el títol “Les sortides de la Mare de Déu de la Serra i les festes de 1816. 200 anys del retorn de la Mare de Déu al Santuari”. L’acte, omplia la sala del Museu Arxiu.
Recordem que es farà una conferència per mes, fins al setembre. Així, la propera de les conferències tindrà lloc el proper dia 20 de febrer i anirà a càrrec de Salvador Palomar. Aquesta tractarà sobre “Les solemnitats festives en acció de gràcies: creences, ordre social i folklore”.
En total prendran part del cicle de conferències Josep Maria Porta, Salvador Palomar, Ramon Requesens, Carme Plaza, Jesús Martínez, Jaume Felip, Jaume Fàbrega, Maria Carme Roca o Josep Maria Sans. Posteriorment també s’ha organitzat una taula rodona sobre les marededéu trobades a la Conca de Barberà, moderada per Josep Gomis i amb la participació d’Alfons Alsamora, Josep Maria Sans Travé, Martí Torrell i Joan Serafí Serra.
Josep M. Porta, director de l’Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà, era l’encarregat d’iniciar aquestes conferències amb una xerrada sota el títol “Les sortides de la Mare de Déu de la Serra i les festes de 1816. 200 anys del retorn de la Mare de Déu al Santuari”. L’acte, omplia la sala del Museu Arxiu.
Recordem que es farà una conferència per mes, fins al setembre. Així, la propera de les conferències tindrà lloc el proper dia 20 de febrer i anirà a càrrec de Salvador Palomar. Aquesta tractarà sobre “Les solemnitats festives en acció de gràcies: creences, ordre social i folklore”.
En total prendran part del cicle de conferències Josep Maria Porta, Salvador Palomar, Ramon Requesens, Carme Plaza, Jesús Martínez, Jaume Felip, Jaume Fàbrega, Maria Carme Roca o Josep Maria Sans. Posteriorment també s’ha organitzat una taula rodona sobre les marededéu trobades a la Conca de Barberà, moderada per Josep Gomis i amb la participació d’Alfons Alsamora, Josep Maria Sans Travé, Martí Torrell i Joan Serafí Serra.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
