La Ruta del Cister guanya visitants l’any 2015

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
La Ruta del Cister, marca turística gestionada pels Consells Comarcals de l’Alt Camp, la Conca de Barberà i l’Urgell, tanca l’any 2015 amb un augment dels visitants a les oficines de turisme, als Monestirs, i a la gran majoria dels espais visitables del territori.
Durant l’any 2015 s’han dut a terme diferents campanyes i actuacions de promoció dins el marc de la celebració dels 25 anys de La Ruta del Cister. Una de les campanyes iniciades durant l’últim trimestre de l’any ha estat la campanya “25 noves propostes per tornar a La Ruta del Cister” . Amb aquesta campanya es busca donar a conèixer al visitant aquella oferta experiencial pel turista al territori, més enllà dels monestirs. Els monestirs cistercencs de Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges van ser l’atractiu principal que va afavorir el sorgiment de La Ruta del Cister, i, amb el pas dels anys s’han anat consolidant com un dels principals pols d’atracció turística del territori. Als inicis de La Ruta del Cister es podria dir que els monestirs cistercencs eren els principals i pràcticament els únics atractius turístics de les tres comarques. Amb el pas dels anys, l’oferta turística no tan sols ha vist incrementats el nombre d’establiments de serveis, sinó també els equipaments, les activitats i els productes turístics promocionats des de l’iniciativa local i comarcal. Així s’ha passat d’una oferta complementària pràcticament inexistent, a un territori que compta en l’actualitat amb molts recursos i propostes que engrandeixen la marca turística.
Més de 185.000 visitants durant l’any 2015
El nombre de visitants als monestirs de La Ruta del Cister ha augmentat en un 4% respecte l’any anterior arribant al total de amb 185.149 visitants. Així doncs es presenta un augment al Monestir de Poblet (+5%) i al Monestir de Vallbona de les Monges (+27%); i una lleugera disminució al Monestir de Santes Creus (-2%). L’augment important de visitants al Monestir de Vallbona es pot explicar degut a l’ampliació dels horaris de visita de l’espai, obrint durant tot l’any de dimarts a diumenge des del mes de març.
També cal comentar que a partir del mes de març, es va tornar activar la venda de l’entrada conjunta als monestirs de La Ruta del Cister. Amb aquesta entrada, per un import de 12€ el visitant pot accedir als tres monestirs (visita guiada a Vallbona i lliure a Santes Creus i Poblet). Durant aquests deu mesos s’han venut un total de 2.727 entrades conjuntes.
Durant l’any 2015 s’han dut a terme diferents campanyes i actuacions de promoció dins el marc de la celebració dels 25 anys de La Ruta del Cister. Una de les campanyes iniciades durant l’últim trimestre de l’any ha estat la campanya “25 noves propostes per tornar a La Ruta del Cister” . Amb aquesta campanya es busca donar a conèixer al visitant aquella oferta experiencial pel turista al territori, més enllà dels monestirs. Els monestirs cistercencs de Santes Creus, Poblet i Vallbona de les Monges van ser l’atractiu principal que va afavorir el sorgiment de La Ruta del Cister, i, amb el pas dels anys s’han anat consolidant com un dels principals pols d’atracció turística del territori. Als inicis de La Ruta del Cister es podria dir que els monestirs cistercencs eren els principals i pràcticament els únics atractius turístics de les tres comarques. Amb el pas dels anys, l’oferta turística no tan sols ha vist incrementats el nombre d’establiments de serveis, sinó també els equipaments, les activitats i els productes turístics promocionats des de l’iniciativa local i comarcal. Així s’ha passat d’una oferta complementària pràcticament inexistent, a un territori que compta en l’actualitat amb molts recursos i propostes que engrandeixen la marca turística.
Més de 185.000 visitants durant l’any 2015
El nombre de visitants als monestirs de La Ruta del Cister ha augmentat en un 4% respecte l’any anterior arribant al total de amb 185.149 visitants. Així doncs es presenta un augment al Monestir de Poblet (+5%) i al Monestir de Vallbona de les Monges (+27%); i una lleugera disminució al Monestir de Santes Creus (-2%). L’augment important de visitants al Monestir de Vallbona es pot explicar degut a l’ampliació dels horaris de visita de l’espai, obrint durant tot l’any de dimarts a diumenge des del mes de març.
També cal comentar que a partir del mes de març, es va tornar activar la venda de l’entrada conjunta als monestirs de La Ruta del Cister. Amb aquesta entrada, per un import de 12€ el visitant pot accedir als tres monestirs (visita guiada a Vallbona i lliure a Santes Creus i Poblet). Durant aquests deu mesos s’han venut un total de 2.727 entrades conjuntes.
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres
