Les processons de les Festes de la Serra tornaran dintre la muralla

Montblanc

Àngel Torija, responsable de la Comissió Religiosa de les Festes de la Serra i Toni Cartanyà, president de les Festes de la Serra, aquest 27 de gener a l'Ajuntament de Montblanc
Àngel Torija, responsable de la Comissió Religiosa de les Festes de la Serra i Toni Cartanyà, president de les Festes de la Serra, aquest 27 de gener a l'Ajuntament de Montblanc
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí
En el marc de la sala de plens de l’Ajuntament de Montblanc, la Comissió Religiosa de les Festes de la Serra 2016 ha presentat el recorregut de les processons que es viuran, amb presència d’Àngel Torija, responsable de la Comissió Religiosa de les Festes de la Serra i Toni Cartanyà, president de les Festes de la Serra.

Destaca el fet, que a diferència del 2006, les processons es recolliran dintre muralla. En aquest sentit, Toni Cartanyà ha manifestat que es treballarà per tal de que tot i que es visquin dintre muralla, tant la resta de carrers fora muralla, com barris i també pedanies, s’impliquin en l’engalanament dels carrers, ja que hi han carrers per on passaran les processons en les que el nombre de veïns és realment reduït.

Per la seva banda, Àngel Torija ha destacat aquest fet, de que seran processons més recollides ja que es torna a la tradició del casc antic montblanquí. Torija ha detallat els recorreguts, tant de baixada de la Mare de Déu fins a Santa Maria com el recorregut de tornada, aquest últim més llarg i similar al que es fa per Setmana Santa. Torija també ha destacat que es vol que tant l’arribada de la Mare de Déu a Santa Maria com de tornada al Santuari de la Serra, sigui de nit, fet que fa que els recorreguts es puguin iniciar cap a les vuit del vespre. També s’estudia alguna mena d’espectacle o efectes, sobretot a l’arribada de nou a la Serra, que pugui servir també, com a final de les Festes.

A banda de les processons, també s’han destacat d’altres actes com la celebració de la Novena, amb celebració d’una processó amb la Mare de Déu petita; la vetlla jove o la vetlla a Santa Maria, en presència de la Mare de Déu, entre d’altres.

Ara s’està estudiant també, la manera de treure també la Mare de Déu del seu cambril, que podria també ser novedosa i adaptada als nous temps, sense que suposi cap perill per a la imatge, recentment estudiada per tal de veure la idoneïtat o no de la seva sortida del Santuari. També es treballa en quina seria la millor forma d’engalanar els carrers, donant-se en aquest sentit, més viabilitat a efectes lumínics de nit que no pas altres formes.
Recorregut
Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres