L’ANC Conca de Barberà organitza un autocar per anar a la manifestació anti-‐transvasament d'Amposta

El passat 7 de gener de 2016, el consell de Ministres del Govern espanyol va aprovar el Pla Hidrològic de l’Ebre, que fixa el cabal mínim de la conca, per reial decret i sense incorporar cap de les propostes de cabals consensuades a Catalunya en diversos processos participatius.
Davant d’aquest fet, l’Assemblea Nacional Catalana considera que el procés de negociació per aprovar aquest nou pla hidrològic de conca no ha valorat en cap cas l’equilibri mediambiental del tram final del riu i del Delta ni les propostes i punts de vista de les diverses parts implicades de tot el territori afectat. A més, creiem que aquest pla hidrològic de conca representa un nou atac frontal de l’Estat espanyol a Catalunya ja que afecta la capacitat de gestió dels nostres recursos naturals.
Altre cop es posa de manifest que només amb les eines d’un estat independent podrem gestionar els nostres recursos naturals, podrem contribuir a l’equilibri territorial de les nostres comarques i podrem treballar per una economia sostenible. Només esdevenint un estat independent amb plena sobirania, podrem convertir el conflicte en un assumpte d’abast internacional que haurà de ser negociat entre dos països, Catalunya i Espanya, en igualtat de condicions.
És per això que des de l’ANC Conca de Barberà donem suport a la manifestació convocada el 7 de febrer, a les 12 h, a Amposta, per la Plataforma en Defensa de l’Ebre i donarem suport a totes les actuacions pacífiques que s’emprenguin per tal d’aturar l’aplicació d’aquest pla hidrològic de la conca de l’Ebre.
Les inscripcions per anar a Amposta es poden fer a la Floristeria Civiflor i al Coaliment Poblet, de l’Espluga de Francolí, a la Perfumeria Vives de Montblanc, o a les agrupacions locals de l’ANC de Vimbodí Poblet, Blancafort i Sarral. El preu de la inscripció és de 10 euros. L’autocar sortirà a les 9 h de la plaça del Casal de l’Espluga de Francolí, i a les 9.15 h de l’avinguda Manel Ribé, de Montblanc. La tornada serà a les 16 h. Es recomana portar entrepà i beguda.
