Avui fa un any, la comarca s’aixecava nevada

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El 4 de febrer del 2015, tot just avui fa un any, tal i com apuntaven les previsions meteorològiques, la Conca de Barberà es va despertar amb una capa de neu. De fet, les primeres volves de neu ja es van començar a veure la nit anterior i, al llarg de la nit, els carrers i paisatges es van anar enfarinant. Durant el matí del 4 de febrer va anar caient neu pels pobles de la comarca, deixant imatges de postal.

 

Diversos centres escolars de la Conca no van obrir i algunes carreteres van estar afectades per la neu, tot i això, les afectacions no van ser greus i cap al migdia començava a sortir el sol i s’anava recuperant la normalitat a la comarca. Molts van ser els que, en un dia així, van aprofitar per immortalitzar els paisatges nevats del seu entorn.

 

L’episodi va acumular gruixos rellevants en zones on no és habitual. Es van acumular al voltant dels 15 cm en zones de la Conca de Barberà. Per exemple, a Santa Coloma de Queralt es va arribar fins als 22 cm de neu. Aquesta va ser la darrera nevada que hi ha hagut a la comarca.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres