Els TEDAX de la Guàrdia Civil retiren un obús de la Guerra Civil del campanar de Blancafort

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Aquest divendres 5 de febrer els artificiers de la Guàrdia Civil han retirat un obús de la Guerra Civil que es trobava a la torre del campanar de la parròquia de Santa Maria Magdalena de la localitat de Blancafort.

 

Arran de l’alarma causada per l’esfondrament del campanar de l’església de Rosselló (Lleida) tot just fa una setmana, l’arquebisbat de Tarragona ha cregut oportú que es retiri un obús que estava encastat al campanar de l’església de  Blancafort des del període de la Guerra Civil.

 

Així doncs, aquest divendres al matí hi han estat treballant des de les 9.30h els Tècnics Especialistes en Desactivació d’Artefactes Explosius (TEDAX) de la Guàrdia Civil per tal de retirar aquest vestigi de la Guerra Civil. També hi han intervingut els Bombers de la Generalitat que amb una escala han ajudat amb les tasques de retirada d’aquest.

 

L’obús retirat era una bomba petita de canó, d’aproximadament un pam i mig de llarg que es deuria tirar des de la serra del Tallat. De fet, durant la Guerra Civil es van explosionar varies bombes a la torre del campanar de Blancafort tot i que hi van impactar de forma superficial, aquesta que ara s’ha retirat però hi havia quedat clavada.

 

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres