Els Serveis Informàtics del Consell Comarcal presten els seus serveis d’assistència informàtica a tots els ajuntaments de la comarca

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El Consell Comarcal, a través del conveni que manté signat amb el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC), desenvolupa cada any projectes per a la implantació de l’administració electrònica, tant al mateix Consell Comarcal com a tots els ajuntaments de la comarca.


A més a més, des dels Serveis Informàtics del Consell Comarcal també s’ofereix el serveis d’assistència informàtica a tots els municipis de la Conca de Barberà, tant pel que fa en matèria de seguretat com de manteniment i software o en l’àmbit de portals web.


Aquest servei permet als ajuntaments disposar d’una immediatesa a l’hora de resoldre els problemes tecnològics que es puguin trobar en el dia a dia el personal tècnic que presta els seus serveis des de qualsevol dels ajuntaments de  la comarca.


L’any 2015 s’han atès i resolt un total de sis-centes setanta incidències, a part de la implantació i l’impuls que s’ha donat en l’ús de les eines d’administració electrònica, que permeten apropar les administracions als ciutadans, a més de facilitar les tasques dels treballadors públics que presten els seus serveis als ajuntaments, així com permeten un gran estalvi econòmic i de temps a cada ens que les utilitza.


D’aquesta manera, doncs, des dels Serveis Informàtics del Consell Comarcal de la Conca de Barberà hem treballat perquè en tancar l’any 2015 tots els ajuntaments de la comarca disposin del mòdul de Tràmits electrònics amb el ciutadà (eTRAM); de la plataforma d’intercanvi de dades, Via Oberta; d’una Seu electrònica; d’un tauler electrònic (eTAULER); d’una plataforma per efectuar notificacions electròniques (eNOTUM); d’una eina de gestió per la facturació electrònica (eFACT), o d’un Portal de transparència.


Aquest fet posa de relleu que tots els municipis de la comarca disposen de totes les eines d’administració electrònica i, per tant, poden donar compliment a la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Tot i així, encara queda camí per recórrer i cal continuar impulsant les eines als ajuntaments. A més a més de disposar de les eines d’administració electrònica, també és molt important utilitzar-les per tal d’extreure’n el màxim de rendiment i millorar eficaçment; tot això s’ha de fer eficientment i reduint costos.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres