Es posa fil a l’agulla al protocol d’absentisme escolar de la Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El passat dia 2 de febrer, convocats per l’Àrea de Benestar Social del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, diversos agents educatius, socials i cossos de seguretat es van reunir per començar a redactar el que serà el protocol d’absentisme escolar comarcal, amb l’objectiu de detectar, prevenir i intervenir en possibles casos d’absentisme en els centres educatius de la comarca. La introducció a la reunió va anar a càrrec de la consellera comarcal d’Ensenyament, la Sra. Isabel Sales.


El grup de treball del protocol està format pels centres educatius de Blancafort, l’Espluga de Francolí, Sarral, Vilaverd, Vimbodí i Poblet i la ZER Poblet en representació dels municipis de Barberà de la Conca, Pira, Rocafort de Queralt i Solivella i la treballadora social de l’EAP, agents del cos de Mossos d’Esquadra, la regidora de l’Ajuntament de l’Espluga de Francolí en representació del servei de vigilància municipal, la tècnica del PLIS i els tècnics de l’Àrea de Benestar Social.


Aquesta acció està recollida en el pla d’actuació de l’any 2016 de l’Àrea de Benestar Social i, com a actuació comunitària preventiva, pretén que tots els agents que treballen amb la infància i l’adolescència de la nostra comarca puguin elaborar conjuntament procediments i protocols per dur a terme un treball transversal i de qualitat davant de situacions de vulnerabilitat que poden afectar aquests col·lectius.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres