Més de 67.000 alumnes s'examinen de les proves d'avaluació de 4t d'ESO, que per primer cop avaluen la competència cientificotecnològica

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Un total de 67.179 alumnes de Catalunya s’examinen avui i demà de les proves d’avaluació de 4t d’ESO, que enguany presenten dues novetats: l’avaluació de la competència cientificotecnològica i la incorporació de la llengua alemanya com a tercera opció en llengua estrangera. A banda de la cientificotecnològica, s’avaluaran les competències de llengua catalana, llengua castellana, primera llengua estrangera i matemàtiques. La prova permet mesurar el grau d’assoliment de les competències bàsiques al final de l’etapa obligatòria.

 

Aquests 67.179 alumnes pertanyen a un total de 1.060 centres educatius d’arreu del país: 544 centres de titularitat pública i 516 centres concertats i privats. D'aquest total a Tarragona són 5.700 els alumnes que s'examinen.

 

La prova, que enguany es realitza per cinquè any consecutiu, la dissenya i l’aplica el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, en col·laboració amb la Inspecció d’Educació. En aquesta edició s’han organitzat 60 comissions que duran a terme la gestió i la correcció. Un total de 2.458 professors faran d’aplicadors i, d’aquests, 1.202 faran també de correctors. Els centres podran conèixer els seus resultats a partir de l’11 d’abril.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres