Més de 67.000 alumnes s'examinen de les proves d'avaluació de 4t d'ESO, que per primer cop avaluen la competència cientificotecnològica

Un total de 67.179 alumnes de Catalunya s’examinen avui i demà de les proves d’avaluació de 4t d’ESO, que enguany presenten dues novetats: l’avaluació de la competència cientificotecnològica i la incorporació de la llengua alemanya com a tercera opció en llengua estrangera. A banda de la cientificotecnològica, s’avaluaran les competències de llengua catalana, llengua castellana, primera llengua estrangera i matemàtiques. La prova permet mesurar el grau d’assoliment de les competències bàsiques al final de l’etapa obligatòria.
Aquests 67.179 alumnes pertanyen a un total de 1.060 centres educatius d’arreu del país: 544 centres de titularitat pública i 516 centres concertats i privats. D'aquest total a Tarragona són 5.700 els alumnes que s'examinen.
La prova, que enguany es realitza per cinquè any consecutiu, la dissenya i l’aplica el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, en col·laboració amb la Inspecció d’Educació. En aquesta edició s’han organitzat 60 comissions que duran a terme la gestió i la correcció. Un total de 2.458 professors faran d’aplicadors i, d’aquests, 1.202 faran també de correctors. Els centres podran conèixer els seus resultats a partir de l’11 d’abril.
