Altafaj destaca que les comarques tarragonines han participat en 165 projectes europeus de fons competitius en el període 2007-2014

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El representant permanent davant la Unió Europea, Amadeu Altafaj, ha destacat aquest dijous que les diferents entitats públiques i privades de les comarques tarragonines “han participat en 165 projectes europeus de fons competitius durant el període 2007-2014”. Altafaj ha fet aquesta observació en el marc de la conferència "Els fons europeus a Catalunya: oportunitats i eines de creixement”, celebrada al Palau de la Diputació de Tarragona. Durant l’acte, el representant permanent ha presentat també el portal del Govern de Fons europeus #FonsUECat.

 

Altafaj ha donat dades de captació de fons europeus per part de Catalunya i ha recordat que “l’accés al finançament europeu és una oportunitat per a les entitats catalanes” i que “cal trencar el mite de falta d’accés a les institucions europees”. Entre d’altres dades, Altafaj ha destacat que en el període anterior 2007-2013, Catalunya s’ha endut el 23% del total dels fons competitius de l’Estat espanyol, amb un pes poblacional del 16%. Catalunya ocupa el segon lloc, per darrere de Madrid, però per davant del País Basc, gairebé triplicant el seu resultat. Els fons competitius són aquells fons que gestiona directament la Comissió Europea o les seves agències amb l’objectiu de contribuir a l'aplicació de les polítiques de la UE. Aquests programes són transnacionals, el que significa que es requereix la participació de socis de més d'un els estats membres per a la presentació i implementació d'una proposta.

 

El aquest sentit, Altafaj ha subratllat que “Catalunya té una bona reputació a Europa pel que fa a creativitat i a innovació” i que per exemple pel que fa projectes europeus, “el nostre país és comparable a Àustria, Dinamarca i Finlàndia". El programa on més participa Catalunya és el de Recerca, el 7è Programa Marc (7PM) i l’Horitzó 2020. Catalunya ha captat 992,4MEUR del 7PM (2007-2013), el 2,2% de la UE-27 i 3,5 vegades més que el que va captar del 6è PM. Això representa un 29,2% del total rebut per l’Estat espanyol. En el cas del període actual, Catalunya ha captat més de 226,8MEUR en dos anys de funcionament procedents del programa Horizon 2020. Altafaj ha subratllat també que la participació catalana en projectes europeus de fons competitius ha anat incrementant des de l’any 2007 fins l’any 2013.

 

La jornada amb comptat amb la participació del delegat del Govern a Tarragona, Òscar Peris, i del president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet. Peris ha destacat la importancia de prendre’s Europa “com una cosa propia”: “Aquesta Europa, l’Europa que parla, que coopera, que ajuda, que  impulsa desenvolupament sostenible, que reforça i garanteix la llibertat, és la millor Europa i és la que hem de fer nostra”.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres