Alumnes de l'Escola Massana aprenen a bufar vidre i a folrar peces amb sarga al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí

Un grup d'alumnes i professors de l'Escola Massana, centre d'art i disseny barceloní vinculat a la Universitat Autònoma, han participat, un any més, en un seminari formatiu que té lloc al Museu i Forn de Vidre de Vimbodí.
Des d'aquest dimarts, dia 16, fins el divendres dia 19, deu estudiants d'aquesta escola han après la tècnica del vidre bufat amb canya i el folrat de garrafes i altres peces amb sarga, en diferents sessions a càrrec del mestre vidrier Paco Ramos i de la cistellera Mònica Guilera.
Aquest seminari, amb una gran demanda però que es desenvolupa en grups reduïts per tal d'aprofitar al màxim les sessions, es realitza per segon any consecutiu.
El seminari al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí ha estat possible gràcies a l’acord de col·laboració entre l’escola barcelonina i l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, titular de la instal·lació. L'alcalde, Joan Güell, i la regidora responsable del Museu, Rosa Albes, destaquen els beneficis mutus que aquestes estades representen per al centre barceloní i per al Museu i Forn del Vidre vimbodinenc. «Estem satisfets de poder contribuir a la formació dels estudiants d'una escola tan prestigiosa com la Massana. Al mateix temps, les visites sovintejades d'aquest centre consoliden el nostre museu com a focus artístic i pedagògic de primer ordre», assegura Joan Güell. De la seva part, Rosa Albes ressalta el caire multidisciplinari d'aquestes sessions, atès que «ens permeten difondre i posar en valor dos oficis artesanals molt arrelats al municipi, el de vidrier i el de sargaire, dels quals també destaquem la seva estreta vinculació a través de l'exposició permanent del museu».
