Vilaverd celebra la festa de la Matança del Porc

Aquest diumenge dia 21 de febrer Vilaverd ha celebrat la 26a edició de la seva Festa de la Matança del Porc. Organitzat des de l'Ajuntament de Vilaverd, s'ha realitzat un esmorzar popular a partir de les 10 del matí en un acte que vol recordar com es celebrava antigament el fet de matar el porc, fet que era la garantia de molta gent de menjar carn i cuinar amb greix una llarga temporada. Durant la matança, com a primer plat, es menjava carn a la brasa, botifarra i fetge; de segon, fesols amb una amanida del temps i, per postres, taronges acompanyades de cafè, vi novell, aiguardent, ratafia… que tancaven la cerimònia. Al llarg dels anys es va anar perdent aquesta cerimònia i amb ella alguns dels seus plats tradicionals.
Aquest diumenge a Vilaverd l’elaboració de la carn i embotits que formaven part de l’esmorzar popular comptava amb la profesionalitat dels homes i dones voluntaries que durant aquests 26 anys no han parat de fer el “mandongo” enmig de bon humor i festa.
