Gabriel Poch lliura el seu llibre/joia ‘Barcelonagrafia’ a la Diputació

Resta de pobles

Entrega de Barcelonagrafia Poch i més… a la presidenta de la Diputació de Barcelona i al vicepresident Castells; llibre joia de 43 manuscriptors i 43 manugravats editat amb el suport de la Diputació de Barcelona Tardor-Hivern 2015.
Entrega de Barcelonagrafia Poch i més… a la presidenta de la Diputació de Barcelona i al vicepresident Castells; llibre joia de 43 manuscriptors i 43 manugravats editat amb el suport de la Diputació de Barcelona Tardor-Hivern 2015.
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Per Jaume Singla

 

L’artista Gabriel Poch Sabarich lliurava fa unes setmanes a la Diputació de Barcelona els exemplars del seu llibre/joia BARCELONAgrafia, editat per encàrrec de l’entitat i imprès a Igualada, a la impremta ATENA 2000.

 

El llibre, que inclou una caixa-estoig de fusta dolça construïda al Centre Especial de Treball Shalom Taller, conté les opinions a l’entorn de Barcelona de quaranta-tres artistes, pensadors, periodistes, cantants, metges… que al llarg dels anys Gabriel Poch ha anat recollint i il·lustrant amb els seus dibuixos i collages. Entre els “manuscriptors” hi ha les opinions de Salvador Esteve, Santos Torroella, Lluís Homar, Pasqual Maragall, Antonio Alvarez Solís, Josep Maria Ainaud de Lasarte, Julian Marias, Joan Brossa, Rafel Jorba, Carles Sentís, Pau Riba, Antoni de Senillosa, Margarita Rivière, Emili Teixidor, Pere Gimferrer, Cassià M. Just, Baltasar Porcel, Josep Maria Ballarín, Luis Eduardo Aute, Maria Aurèlia Campmany, Lloll Bertran, Celdoni Fonoll, José Luis Aranguren i altres.

 

Tots els participants expliquen la seva visió personal del que és Barcelona i a partir d’aquesta opinió Gabriel Poch ha elaborat un dibuix que acompanya l’escrit. Això dóna un conjunt de més de cent divuit planes, exquisidament editades i relligades. La tirada total és de dos-cents cinquanta exemplars que resten en propietat de la Diputació de Barcelona i del mateix autor. Cadascun dels llibres joia està numerat i signat per l’autor.

 

El lliurament el va fer personalment Gabriel Poch al despatx de la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, en presència del vicepresident i alcalde d’Igualada, Marc Castells. Cadascun dels artistes -o els seus hereus- rebrà un dels exemplars de mans de la presidenta de la Diputació en data encara per determinar.

 

Gabriel Poch Sabarich, domiciliat a Conesa, va ser nomenat pel Museu de Montblanc Millor Artista de la Conca de Barberà de l’any 1988. Està treballant en el segon volum de la col·lecció de llibres joia titulat TARRACOgrafia, que inclourà -a més dels dibuixos de Poch Sabarich- les opinions de destacats artistes i intel·lectuals tarragonins.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres