Un pòster presentat per l'ABS Montblanc finalista a les XVI Jornades d'actuació sobre Factors de Risc de la Malaltia Vascular

El passat 20 de febrer la ciutat de Lleida va acollir la 16a edició de la Jornada d'actuació sobre Factors de Risc de la Malaltia Vascular celebrada a l'Aula Magna del Campus de Ciències de la Salut de la Universitat de Lleida.
Aquesta jornada va estar organitzada per Lleida–HTA que és la unitat de referència centrada en la hipertensió arterial, formada per la Unitat de Factors de Risc Cardiovascular de l'hospital Santa Maria de Lleida, Udetma i l'Atenció Primària del CAP Mollerussa. El congrés va comptar amb la presència d'uns 240 professionals.
En aquest cas, la Dra. Àngels Betriu, coordinadora de Udetma, va ser l'encarregada d'inagurar la jornada amb una conferència on va presentar les dades del projecte el Bus de la Salut, de les quals va destacar que un 65% de les proves realitzades al Bus de la Salut detectaven anomalies a les artèries.
Cal destacar, les paraules que el Dr. Torres, membre de l'organització, que va dir: “el treball conjunt i coordinat entre l'atenció primària, l'especialitzada i la investigació en l'estudi i tractament fan possible millorar la prevenció i la detecció precoç , així com l'atenció dels pacients”.
Al finalitzar la jornada es va fer l'entrega de premis als millors pòsters finalistes tant de medicina com d'infermeria. Enguany, un dels premis d'infermeria va ser per l'Àrea Bàsica de Montblanc amb el pòster “Eficàcia de l'educació grupal en el risc cardiovascular.”
