Els dies 8, 9 i 10 d'abril l'Espluga acollirà el segon Festival "El vi fa Sang"

L'Espluga de Francolí

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Els propers dies 8, 9 i 10 d’abril l’Espluga de Francolí acollirà el segon Festival Internacional de Novel·la Criminal en Català.


Per segon any consecutiu, El Vi fa Sang pretén ser un festival literari atípic principalment pel seu mateix nom, segon Festival internacional de Novel·la Criminal en Català, considerant que aquest concepte (el criminal) aplega millor les grans variants del gènere: negra, detectivesca, o de lladres i serenos.


Segons va escriure l’any passat el comissari del Festival, Salvador Balcells, “la novel·la policíaca o detectivesca, dita també novel·la enigma, destaca per la importància del paper central que hi té el detectiu investigador, sigui oficial, privat o afeccionat. El seu objectiu és resoldre un cas criminal més o menys complicat. La novel·la negra, entesa com a narració que va més enllà de l’esquema del crim i la seva investigació i sovint se centra en altres motius literaris associats, com ara el submón del delicte, les característiques personals del detectiu o del criminal, una visió crítica de la societat, etc.”.


Amb El Vi fa Sang l’organització va aconseguir maridar literatura de gènere amb bon vi de la Conca de Barberà, a peu de celler.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres