Finalitzen les obres a la depuradora de Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

L’any 2015, dins la nova contractació de l’empresa encarregada de l’explotació de l’estació depuradora d’aigües residuals de Montblanc i amb la possibilitat que s’oferia des de l’Agència Catalana de l’Aigua, el Consell Comarcal de la Conca de Barberà va promoure l’ampliació de la caseta de control d’aquesta instal·lació.


Aquesta millora consistia en ampliar la caseta de control de la depuradora de Montblanc per la manca d’espai per poder realitzar les tasques que comporta la gestió de la depuradora d’aquest municipi i realitzar el control informàtic de la resta de sistemes de la comarca.


L’actuació ha consistit en l’ampliació de l’espai per poder disposar d’un laboratori més gran i realitzar totes les tasques analítiques de control, disposar de més espai de magatzem-taller per les tasques de manteniment i adequar la resta de zones perquè s’adaptin a les necessitat actuals.


Aquesta va ser una de les millores realitzades, ja que durant l’any passar també es va fer una caseta per al quadre elèctric de l’estació de bombament del Parc Fluvial de l’Espluga de Francolí, així com la col·locació d’un nou quadre, ja que l’anterior no disposa de possibilitats davant incidències, i també es va adquirir un vehiculador i una nova bufant per a la depuradora de Santa Coloma de Queralt, que han augmentat el rendiment de treball del reactor biològic, millorant el procés i la qualitat de l’aigua de sortida.
Es preveu poder continuar amb la línia de millores als sistemes de sanejament de la comarca per disposar de les millores tecnologies i optimitzar la gestió dels recursos energètics, controlant sempre la millora de la qualitat de l’aigua de sortida.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres