Autoctonitzen el bosc de ribera del riu Francolí a Vilaverd

Resta de pobles

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Aquest diumenge 13 de març pel matí es va celebrar el dia de les espècies autòctones amb una eliminació de canya i plantada d'arbres autòctons al Tros de la Font de Vilaverd (Conca de Barberà).

 

Fa unes setmanes, la brigada del Consell Comarcal de la Conca de Barberà va treballar uns dies per eliminar la canya amb aturats i aturades de llarga durada. Després, l'ajuntament de Vilaverd va contractar una retroexcavadora per eliminar bona part del rizoma de les canyes tallades i fer els forats i aquest diumenge van anar-hi 50 voluntaris i voluntàries de totes les edats per acabar d'eliminar el rizoma de la canya on no arriben les màquines, tallar algunes canyes més i ajudar a la recuperació del bosc de ribera. La majoria dels participants eren famílies del poble però també va particiar-hi gent de Montblanc, la Riba, Reus, Tarragona i, fins i tot, del Priorat. Entre tots es va netejar de canya més de 1000 m2 i van plantar uns 50 arbres, sobretot salzes, freixes de fulla petita, sargues, àlbers, oms, gatells i saücs. Val la pena destacar que aquests arbres han estat trasplantats d'altres zones del Francolí amb una densitat d'arbres elevada.

 

Per esmorzar, l'Ajuntament de Vilaverd va convidar a tots els voluntaris i voluntàries a un bon esmorzar.

 

Des de l'associació CEN s'ofereix a tothom que vulgui la possibilitat d'apadrinar un arbre per 10 € l'any i així ajudar a recuperar el bosc de ribera del Francolí.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres