Els ajuntaments i el Consell Comarcal impulsen processos participatius per conèixer les necessitats dels joves de la Conca

Grups de joves de la comarca i una diversos representants polítics (alcaldes, regidors de joventut i consellers comarcals) participaran en el Fòrum Comarcal de Joventut que organitza l'Oficina Jove de la Conca de Barberà.
Aquesta és una activitat es porta a terme cada mandat amb l'objectiu de conèixer de primera mà les necessitats i els interessos dels joves de la comarca i dissenyar el Pla Comarcal de Joventut dels anys 2016-2020.
Per altra part, les regidories de Joventut dels ajuntaments de la comarca, en col·laboració amb l’Oficina Jove i els respectius ajuntaments i el suport tècnic de la Coordinació Territorial de la Direcció General de Joventut, organitzen també processos de consulta i recollida d’informació sobre la situació dels joves als municipis i sobre les polítiques que els afecten.
Amb aquesta iniciativa participativa els ajuntaments volen recollir dades, propostes i necessitats juvenils que permetin realitzar una diagnosi real i qualitativa de la situació dels joves de la comarca. Aquesta diagnosi ha de servir per elaborar els nous plans locals de Joventut 2016-2020, que seran l’eina que, durant els pròxims quatre anys, agruparan i connectaran de manera funcional totes les polítiques de Joventut municipals. Aquestes polítiques es desenvoluparan mitjançant accions concretes destinades a satisfer les necessitats juvenils, a transformar la realitat dels joves i a millorar la seva qualitat de vida en l’àmbit local.
