Els ajuntaments i el Consell Comarcal impulsen processos participatius per conèixer les necessitats dels joves de la Conca

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Grups de joves de la comarca i una diversos representants polítics (alcaldes, regidors de joventut i consellers comarcals) participaran en el Fòrum Comarcal de Joventut que organitza l'Oficina Jove de la Conca de Barberà.

 

Aquesta és una activitat es porta a terme cada mandat amb l'objectiu de conèixer de primera mà les necessitats i els interessos dels joves de la comarca i dissenyar el Pla Comarcal de Joventut dels anys 2016-2020.


Per altra part, les regidories de Joventut dels ajuntaments de la comarca, en col·laboració amb l’Oficina Jove i els respectius ajuntaments i el suport tècnic de la Coordinació Territorial de la Direcció General de Joventut, organitzen també processos de consulta i recollida d’informació sobre la situació dels joves als municipis i sobre les polítiques que els afecten.



Amb aquesta iniciativa participativa els ajuntaments volen recollir dades, propostes i necessitats juvenils que permetin realitzar una diagnosi real i qualitativa de la situació dels joves de la comarca. Aquesta diagnosi ha de servir per elaborar els nous plans locals de Joventut 2016-2020, que seran l’eina que, durant els pròxims quatre anys, agruparan i connectaran de manera funcional totes les polítiques de Joventut municipals. Aquestes polítiques es desenvoluparan mitjançant accions concretes destinades a satisfer les necessitats juvenils, a transformar la realitat dels joves i a millorar la seva qualitat de vida en l’àmbit local.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres