Diumenge de rams a la Conca de Barberà

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Aquest 20 de març es celebra el Diumenge de Rams i, per tant, moltes localitats de la comarca han celebrat la benedicció de rams.

 

Algunes localitats realitzaven la benedicció de palmes, palmons o branques de llorer durant el matí d'aquest diumenge, la majoria però ho feien cap al migdia, coincidint amb la celebració de la missa. Per exemple, Sarral, Montblanc, o l'Espluga de Francolí celebraven la benedicció de rams amb un bon nombre de fidels a les portes de l'església de cada localitat.

 

El dia de Rams recorda l’entrada de Jesucrist muntat sobre un ruc a Jerusalem amb els seus deixebles, durant la pasqua jueva. Segons l’Evangeli, Jesús va ser rebut amb alegria. La gent de Jerusalem va alçar palmes i branques de llorer i d’olivera per donar-li la benvinguda.

 

Als Països Catalans, tradicionalment, el dia de Rams es commemora anant a l’església a beneir el palmó dels nens, la palma de les nenes, o una branqueta de llorer. Generalment també són els padrins els que regalen les palmes i palmons als fillol.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres