La fibra òptica arriba a les llars de Montblanc

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Aquest dilluns 21 de març la Sala de Plens de l'Ajuntament de Montblanc ha acollit una roda de premsa en què el consistori montblanquí ha anunciat l'arribada de la fibra òptica a les llars del municipi.

 

A l'acte hi han intervingut Francesc Benet, regidor de Serveis de l'ajuntament, Oriol Pallissó, regidor de Noves Tecnologies, i Jordi Bel, tècnic i responsable de Montblanc Digital. Tamb&eacut e; hi ha assistit Josep Andreu, alcalde de Montblanc.

 

Benet ha mostrat la seva alegria pel fet que Telefònica “hagi donat el pas endavant” per tal d'assolir l'arribada de la fibra òptica a les llars de Montblanc, i ha assenyalat que el consistori montblanquí està treballant per un projecte de telecomunicacions en què “l'estesa de fibra òptica i la cobertura de telefonia són objectius principals”. A més, el regidor de Serveis ha manifestat que “volem estimular els diferents operadors perquè participin” en aquesta iniciativa.

 

Actualment, s'han aportat 10 quilòmetres de fibra òptica i s'han realitzat 16 quilòmetres en canalitzacions, i s'està col·laborant amb Telefònica per tal que no hi ha hagi drenatge aeri. La infraestructura que es desplegarà per estendre la fibra òptica serà la mateixa que s'està utilitzant en aquests moments. De moment, l'exclusivitat de la senyal de la fibra la té Telefònica, però aviat es lliberalitzarà el servei.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres