La història del futbol a Blancafort va ser el tema de la darrera conferència organitzada al Casal de la Gent Gran

El divendres passat 18 de març va tenir lloc la conferència sobre “Història del futbol a Blancafort”. Aquesta conferència organitzada pel Casal de la Gent Gran, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Blancafort i el Consell Comarcal de la Conca de Barberà, forma part del cicle d'activitats programades per a l'any 2016 projectades i dirigides especialmente al col·lectiu d'aquest Casal, si bé es tracta d'actes oberts a tothom.
La conferència va anar a càrrec del montblanquí amb arrels blancafortines senyor Josep M. Castellví Tàrraga. La presentació i desenvolupament del temari proposat va girar al voltant d’una abundant informació i documentació que anava explicant simultàniament amb la visualització de diapositives relacionades. Es va fer una descripció de l’evolució del futbol des dels seus inicis, passant per la primera noticia escrita que data de l’any 1922 fins la desaparició del camp de futbol de “Les Escoles” l’any 1994. Va fer una menció especial de l’època daurada viscuda pel C.F. Blancafort (1940 fins a la primera meitat del 1950), incloent-hi vivències i anécdotes curioses.
La conferència va ser complementada amb una exposició de fotografies dels equips blancafortins de diferents temporades, documents diversos (fitxes de jugadors, cartells, notes de premsa, calendaris), i objectes futbolístics de varies èpoques (samarreta, pilotes, botes).
