Montblanc celebra la solemne Processó del Sant Enterrament

Aquest divendres 25 de març, Divendres Sant, Montblanc ha celebrat la solemne Processó del Sant Enterrament a partir de les deu de la nit.
Aquesta començava força puntual, amb principi i final, com és habitual, a la plaça de Sant Marçal. El recorregut de la processó passava per diferents carrers de Montblanc i, com sempre, la plaça Major i el carrer Major eren dels indrets on més montblanquins i montblanquines s’havien aplegat per veure passar els diferents misteris que formen part de la processó, acompanyats de tots els participants en aquesta.
El silenci ha regnat al llarg de la processó. Només es trencava amb el so dels tambors dels Armats de Montblanc, de la música de la Banda de Música Verge de la Serra o del cant de la Coral Flor de Lis, per exemple.
També val a dir que alguns fidels acompanyaven la processó amb ciris encesos.
Acabada la processó, tal i com és habitual a Montblanc, un bon nombre de persones esperaven a la Plaça Major la baixada dels Armats des de la plaça de Sant Marçal. Un moment de lluïment dels armats montblanquins on realitzen diferents figures acompanyats de les seves llances i tambors.










