El vi Milmanda 2012 de Cellers Torres (DO Conca) al sopar entre Barack Obama i Raúl Castro

La DO Conca de Barberà va ser present al sopar entre Raúl Castro i Barack Obama celebrat el passat 21 de març a l’Havanna, una trobada que representava tot una efemèride pel fet de la tornada a Cuba, 88 anys després, d’un president nord-americà. Així, la Denominació d’Origen Conca de Barberà, amb el vi Milmanda 2012, dels Cellers Torres, va ser un dels vins servits en aquest sopar tal com informen des del mateix celler.
Cellers Torres descriuen el Milmanda 2012 com un “elegant chardonnay, procedent de les vinyes que la família Torres té a la DO Conca de Barberà, als peus del castell del mateix nom (...) Milmanda és un vi de gran complexitat i elegància, a l’estil dels grans blancs de Borgonya, fermentat i envellit en bóta de roure francès durant 12 mesos, en contacte amb les seves lies. L’anyada 2012 ha estat premiada amb la medalla d’or en els certàmens internacionals Chardonnay du Monde i Global Master de The Drinks Business del 2014, i escollit Millor Vi Blanc de Criança 2015 per l’Associació Espanyola de Periodistes i Escriptors del Vi ”.
No només ha transcendit el nom del vi amb el que van maridar els seus plats Obama i Castro sinó la totalitat del menú. Així, també s’ha pogut saber que el Milmanda 2012 de Cellers Torres acompanyava el primer plat d’aquest sopar entre el president nord-americà i el líder cubà, una sopa de crema daurada preparada amb rom Caney i puntes de pernil.
Segons s’explica des del celler, i més concretament de la mà del director general de Celles Torres, Miquel Torres Maczassek, director general: “l’elecció del nostre vi Milmanda per aquest esdeveniment històric és motiu d’orgull i un reconeixement al treball realitzat durant anys en aquesta vinya excepcional de la Conca de Barberà”. I afegeix: “La meva família té una connexió especial amb Cuba, ja que el meu rebesavi Jaime Torres va viure allà els millors anys de la seva joventut, abans de tornar al Penedès i fundar el celler el 1870, juntament amb el seu germà Miquel. Des d’aleshores, hem seguit emocionalment vinculats a Cuba i hem pogut veure l’evolució de la cultura del vi a l’illa”.
