El monestir de Poblet protagonista al programa “Signes dels temps” del Diumenge de Pasqua

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El diumenge 27 de març, Diumenge de Pasqua, el programa de TV3 “Signes dels temps” va oferir un reportatge realitzat des del monestir de Santa Maria de Poblet. Així, coincidint amb la Setmana Santa i, concretament, amb el Diumenge de Pasqua, es va emetre aquest especial des del monestir cistercenc. El programa incloïa una entrevista al nou abat del monestir, Octavi Vilà, així com un reportatge que explicava el projecte social de l’Escola Restaurant Poblet. També es va destacar la commemoració enguany del 75è aniversari de la restauració de la vida monàstica a Poblet. Actualment la comunitat la formen 31 monjos, que combinen la pregària i el treball.


El programa explicava doncs la història del monestir, com hi viuen els monjos i realitzava l’entrevista al P. Octavi Vilà, des de la Sala Capitular del monestir, lloc on va ser escollit nou abat, el passat mes de desembre.


Entre altres, Octavi Vilà va parlar de la singularitat del monestir, per “la seva vinculació a la historia de Catalunya, Poblet va ser fundat per repoblar aquestes terres després des l’ocupació musulmana i ha estat i és un monestir sempre arrelat a la terra”. Parlà de que la comunitat “està oberta als que ens visiten i al mon que ens envolta, som una comunitat que cerca deu, com tot cristià ho fa, cerquem Deu amb més intensitat i amb una vida centrada en el treball, la pregaria i la lectura”.


Recordem que Poblet és el monestir habitat més gran d’Europa i que va ser declarat patrimoni de la humanitat per la UNESCO ara fa 25 anys.

 

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres