Una Setmana Santa plena de trobades i fòrums a la Conca

Prop de seixanta joves de la Conca de Barberà han participat a les trobades i fòrums que s’han organitzat a diferents pobles de la comarca coincidint amb les festes de Setmana Santa. Aquests espais de participació organitzats pels ajuntaments i l’Oficina Jove Conca de Barberà es van fer el dilluns a Solivella, el dimarts a Sarral, el dimecres a Barberà de la Conca, Pira i Vimbodí i Poblet i el dijous a Vilaverd.
L’objectiu d’aquestes trobades era recollir dades, propostes i necessitats juvenils que permetin realitzar una diagnosi real i qualitativa de la situació dels joves. Amb aquesta iniciativa participativa els ajuntaments realitzaran una diagnosi que ha de servir per elaborar els nous plans locals de Joventut 2016-2020; l’eina que, en cada municipi, agrupa i connecta de manera funcional totes les polítiques de Joventut locals.
En petits grups de treball els joves van debatre sobre mesures per frenar el despoblament. Bàsicament es van centrar en incentius per atreure a nova població i en maneres d’afavorir l’arrelament dels que hi viuen o hi tenen un vincle.
