Es presenten els espectacles i altres novetats de les Festes de la Serra

Montblanc

Oriol Pallissó, regidor de l'Ajuntament de Montblanc; Toni Cartanyà, president de les Festes de la Serra; i Àngel Torija, responsable de la comissió religiosa
Oriol Pallissó, regidor de l'Ajuntament de Montblanc; Toni Cartanyà, president de les Festes de la Serra; i Àngel Torija, responsable de la comissió religiosa
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

La sala de plens de l’Ajuntament de Montblanc ha estat l’escenari aquest dimecres 30 de març de l’acte de presentació dels espectacles i altres novetats, especialment dintre l’àmbit religiós de les Festes de la Serra, amb la presència de Toni Cartanyà, president de les Festes de la Serra; Àngel Torija, responsable de la comissió religiosa, i el regidor, Oriol Pallissó.

 

Començant pels actes religiosos, Àngel Torija ha desgranat els actes i novetats més destacats, que serien els següents:

- 11 d’agost: Festivitat de Santa Clara i coincidint amb el 200 aniversari del retorn de la Mare de Déu a la Serra: missa a les 20 h, al santuari de la Serra, amb la presència de barris, entitats, etc. i pujada de les banderes.

- 28 d’agost: Inici de la Novena, amb la novetat de la processó d’inici de la mateixa, des de Santa Maria fins a la Serra. Cap a les 18:30 h es portarà la imatge petita de la Mare de Déu de la Serra i el reliquiari de Sant Maties cap a la Serra. Tot seguit es celebrarà la Novena.

- 7 de setembre: Salve amb les autoritats i celebració d’una Vetlla Jove a la Serra.

- 8 de setembre: A les 11:30 h, Tedeum a Santa Maria i Seguici Popular i es trasllada la celebració de l’ofici a la tarda. Així, a les 18:30 h, ofici solemne a la Serra; a les 20 h, processó de baixada, i, cap a les 10 de la nit, vetlla durant tota la nit de la Mare de Déu.

- 9 de setembre: A les 11 h, ofici solemne i, cap a les 20 h, processó de retorn de la MD a la Serra. Entre les 21 i 21:30 h, entrada solemne de la MD a la Serra.

Cal recordar que des de la Comissió Religiosa es vol que tant l’entrada de la MD a Santa Maria com l’entrada de retorn a la Serra sigui fosc per tal de donar més vistositat a l’esdeveniment.

 

Posteriorment, ha estat el regidor Oriol Pallissó qui ha desgranat les novetats i alguns actes pel que fa als espectacles, que es concreten així:

- 2 de setembre: Espectacle inaugural a càrrec de la Companyia Trio, que plantejarà un cant al montblanquisme en un espectacle que abraçarà tres aspectes: Montblanc com a poble; la gent de Montblanc i les festes de Montblanc. Tot plegat, a peu dret i a la plaça de Santa Maria.

- 4 de setembre: Al cinema del Casal, concert simfònic amb les bandes sonores de pel·lícules famoses i amb presència de més de cinquanta músics. També, el mateix dia 4, acte esportiu a càrrec del Club Atlètic Montblanc.

- 7 de setembre: Ball de Gala amb l’Orquestra Selvatana, al pavelló del Casal.

- 9 i 10 de setembre: Festa i, el dia 10, concert amb La Gran Pegatina.

- 11 de setembre: Acte de clausura amb un espectacle especialment preparat per a l’ocasió de Quico el Cèlio, el Noi i el Mut de Ferreries.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres