L'Ajuntament de Vimbodí i Poblet és un dels consistoris fitxats per haver aprovat una moció de suport a la independència

Façana de l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet
Façana de l'Ajuntament de Vimbodí i Poblet | Cedida
Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

L’Ajuntament de Vimbodí i Poblet és un dels més de 280 consistoris catalans als quals l’Audiencia Nacional demana informació i documentació sobre l’aprovació d’una moció de suport a la declaració independentista del Parlament català del passat 9 de novembre. La petició s’ha dut a terme a través d’una carta dels Mossos d’Esquadra, a instàncies del jutjat central d’instrucció número 2 de l’Audiencia i després que la Fiscalia ampliés la investigació a tots els ajuntaments que van aprovar mocions en aquest sentit. L’objectiu de la investigació no és altre que conèixer la possible existència d’un delicte de «rebel·lió i de sedició» per intentar canviar l’organització territorial de l’Estat espanyol mitjançant la independència de Catalunya.


La carta que han rebut els ajuntaments demana la confirmació que la proposta va ser aprovada, l’ordre del dia del plenari, la còpia de l’acta i altres dades referides a aquesta moció independentista. L’allau de casos similars al de Vimbodí i Poblet ha motivat la convocatòria d’una concentració, aquest proper divendres a Barcelona, per donar suport a tots els ajuntaments investigats. L’acte el convoquen l’ACM, l’AMI, l’ANC i Òmnium Cultural, amb la participació d’alcaldes i regidors del 280 ajuntaments investigats per l’Audiència Nacional, a més de la presència dels presidents de les quatre entitats organitzadores: Jordi Sànchez, Jordi Cuixart, Josep Andreu i Miquel Buch, respectivament.  L’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, serà present a la concentració, que s’iniciarà a les 11:00 h a la plaça del Rei.


L’Ajuntament de Vimbodí i Poblet considera que l’aprovació d’una moció d’aquestes característiques -la va fer oficial en el ple del 12 novembre passat, i es va aprovar per unanimitat pels dos grups municipals: CDC i ERC- no inicia cap acte administratiu, sinó que simplement reflecteix un posicionament polític. En aquest sentit, l’alcalde del municipi, Joan Güell, assenyala que la investigació és «un despropòsit, atès que es tracta d’una mera manifestació de suport a una resolució parlamentària abans que, contra tota lògica, es declarés inconstitucional».


Requeriment perquè es pengi la bandera espanyola
D’altra banda, l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet també ha rebut un requeriment, en aquest cas de la Subdelegació del Govern espanyol a Tarragona, perquè col·loqui la bandera espanyola a la façana de l’edifici de la Casa de la Vila. El requeriment, signat pel fins ara subdelegat Jordi Sierra, qui recentment ha cessat en el seu càrrec, és el pas previ a una denúncia i una multa econòmica en cas d’incompliment.

La senyera i la bandera europea onegen conjuntament a la façana de l’Ajuntament vimbodinenc des de fa més de deu anys.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres