L’alcalde de Santa Coloma de Queralt, Magí Trullols, amfitrió de la trobada per reactivar la zona de muntanya dels Altiplans Centrals de Catalunya

L’alcalde de Santa Coloma de Queralt, el senyor Magí Trullols, va exercir d’amfitrió en la trobada dels trenta-cinc alcaldes que va tenir lloc el passat dimecres dia 30 de març a les set a la sala dels Merlets del Castell dels Comtes per tal de reactivar la zona de muntanya dels Altiplans Centrals de Catalunya.
La zona de muntanya dels Altiplans Centrals comprèn trenta-cinc municipis de la Catalunya central amb un total de 13.299 habitants (cens del 2014) i 1.185,7 quilòmetres. Els municipis pertanyen a sis comarques: Alt Camp, Anoia, Bages, Conca de Barberà, Urgell i la Segarra.
La pràctica totalitat dels municipis dels Altiplans Centrals es van reunir per reactivar la zona de muntanya i per escollir el representant al Consell General de Muntanya, i també per presentar l’Associació Espanyola de Municipis de Muntanya.
Allà es va fer palesa la necessitat de reactivar l’activitat i els vincles administratius d’aquesta zona, com també la similitud geogràfica, que comporta necessitats i problemes conjunts.
Un dels principals problemes és el de la regressió demogràfica i el de salvaguardar el medi i patrimoni natural.
Es vol incentivar que el Consell General de Muntanya es reuneixi i actualitzi el Programa Zonal aprovat l’any 1996 amb la finalitat que s’obtingui la consideració i la dotació econòmica merescuda per part de les administracions supramunicipals, especialment l’europea.
