Josep Andreu: "el Tribunal d’ordre públic franquista d’ahir s’ha reencarnat en l’Audiència Nacional d’avui"

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Les entitats sobiranistes i el món local es van pronunciar en defensa de la llibertat d’expressió i contra l’opinió i l’acció política, legitimada per les urnes en un acte unitari de rebuig a la judicialització de la qual està fent ús l’Estat espanyol per limitar els anhels democràtics dels ciutadans de Catalunya.

 

L’acte, celebrat divendres 1 d'abril a la capella de Santa Àgueda dins el Museu d’Història de Barcelona, va reunir a una destacada representació del món local i els màxims representants de l’Assemblea Nacional Catalana, Òmnium Cultural, l’Associació de Municipis per la Independència i l’Associació Catalana de Municipis.

 

Anna Erra, alcaldessa de Vic, Carme Freixa, alcaldessa de Vallfogona de Ripollès i Dani Cornellà, alcalde de Celrà van llegir un manifest de denúncia contra l’Estat espanyol i determinats àmbits judicials, clarament polititzats, per haver iniciat una persecució, totalment desproporcionada i indigna, contra ajuntaments catalans i els seus regidors, a més d’obrir una causa general per investigar l’AMI, l’ACM i l’ANC.

 

El president de l’AMI i alcalde de Montblanc, Josep Andreu, que va intervindre en l’acte, va lamentar l’assetjament judicial que ha iniciat l’Estat espanyol i ha demanat que es mantingui la unitat d’acció del món local, “el Tribunal d’ordre públic franquista d’ahir s’ha reencarnat en l’Audiència Nacional d’avui. Us demano que, com ajuntaments, continuem sent un sol cos treballant per la independència”.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres