La consellera d'Ensenyament destaca l'Erasmus+ "com una gran oportunitat per créixer en la formació, tant en la teòrica com en la pràctica"

La consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, ha destacat aquesta setmana el valor del programa Erasmus+ en la vida acadèmica dels joves: “L’opció de l’Erasmus+ és una gran oportunitat per créixer en la formació, tant en la teòrica com en la pràctica. Aquest és, segurament, el principal valor afegit que el programa, el d’una una formació integral amb una visió, cada vegada més oberta i transversal, de la realitat que tenim en el segle XXI”.
La titular d’Ensenyament va manifestar que l’Erasmus+ facilita establir nexes i contactes entre països europeus, fet que permet conèixer altres formes de treballar: “Sereu més competitius, i això us farà créixer laboralment, però sobretot us farà créixer com a persones”.
D’altra banda, Ruiz destacava l’aportació del programa europeu en favor del plurilingüisme, ja que “l’escola catalana s’emmarca dins el plurilingüisme. No ens centrem en una ni dues llengües, sinó que donem una importància cabdal a les llengües estrangeres. Posar-les en pràctica i acabar de perfeccionar-les és una ocasió per millorar. I l’Erasmus + t’obliga a fer-ho”.
Erasmus+, engegat l’any 2014, és el programa de la Comissió Europea que integra les accions d’educació, formació, joventut i esport. De la mateixa manera, vol ajudar als països europeus a millorar els seus sistemes de formació i educació, de joventut i esport, per tal que siguin motors per al creixement, l’ocupació i la competitivitat.
