Montblanc, l'Espluga i Vimbodí i Poblet poden ser investigats per l'Audiència Nacional per la moció de desconnexió de l'Estat

Segons un informe que ha fet públic l’AMI -Associació de Municipis per la Independència- tres municipis de la Conca de Barberà són els que podrien trobar-se que l’Audiència Nacional els demani informació sobre la moció que van aprovar en ple i en què es donava suport a la resolució del Parlament de Catalunya aprovada el 9 de novembre del 2015. Cal recordar que aquesta moció l’han aprovada a prop de 300 municipis d’arreu de Catalunya i diversos Consells Comarcals.
Els tres municipis de la Conca de Barberà que són en aquesta llista són Vimbodí i Poblet, que va aprovar la resolució del 12 de novembre de 2015; Montblanc, que va aprovar la resolució el 16 de novembre passat; i l'Espluga de Francolí, que ho va fer el 28 de novembre del 2015.
En el cas de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet se li va demanar informació i documentació a través d’una carta dels Mossos d’Esquadra. En el cas de l'Ajuntament de Montblanc, el 4 de març passat s'hi van personar els Mossos d'Esquadra amb un requeriment de l'Audiència Nacional en què es demanava informació sobre l'aprovació, en sessió plenària, del procés de ruptura amb l'Estat espanyol.
