Finalitza l'epidèmia de la grip a Catalunya

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

La grip ha remès i ja no hi ha epidèmia a Catalunya. Durant la setmana del 28 de març al 3 d’abril, la taxa de síndromes gripals ha passat dels 192,3 casos als 93,8 per 100.000 habitants, un 52% inferior a la de la setmana anterior. Així ho indica el Pla d’informació de les infeccions respiratòries agudes a Catalunya de l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT). D’aquesta manera, la taxa se situa ja per sota del llindar epidèmic establert aquesta temporada als 106,5 casos per 100.000 habitants.

 

La taxa d’incidència ha disminuït en tots els grups d’edat, excepte en les persones més grans de 64 anys, que es manté estable. Pel que fa als ingressos greus pel virus de la grip A i B en els hospitals de la xarxa sentinella, durant l’última setmana se n’han produït 5, i des de l’inici de la temporada un total de 498, dels quals el 93% són persones amb algun factor de risc i el 79% no estaven vacunades.

 

És important que la població utilitzi el dispositiu assistencial més adequat per al seu problema de salut. La major part dels processos virals respiratoris remeten espontàniament, amb pocs dies de durada i amb símptomes d’intensitat lleu o moderada, i habitualment no requereixen atenció sanitària.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres