La TINETaula difon al territori les TIC i el bon ús d’Internet en una edició renovada

La TINETaula, l’activitat formativa sobre les TIC i el bon ús d’Internet, es va reprendre dilluns, 4 d’abril, després del període de vacances de Setmana Santa amb nous cursos programats a 27 municipis fins al mes de novembre. Durant l’actual edició 2015-2016, uns 800 alumnes passaran pels tallers itinerants organitzats per la Diputació, que recorreran un total de 40 municipis de les nostres comarques per fer més accessible aquest tipus de formació a tota la població.
Dispositius mòbils i xarxes socials, nous continguts dels cursos
La TINETaula ha renovat el continguts i en aquesta edició incorpora l’ús dels dispositius mòbils i el coneixement sobre les xarxes socials. La TINETaula és una activitat formativa, gratuïta i itinerant de la Diputació de Tarragona, que s’adreça als municipis de menys de 4.000 habitants de la demarcació. L’objectiu és que els ciutadans assoleixin els coneixements bàsics sobre Internet, les seves eines i serveis, i que aprenguin a optimitzar-ne els recursos.
La TINETaula s’organitza amb la col·laboració dels ajuntaments dels diferents municipis. La Diputació de Tarragona aporta l’equipament informàtic, el professor que realitzarà l’activitat i el material didàctic i de difusió. Els consistoris, per la seva banda, faciliten l’espai que s’habilita com a aula amb el mobiliari necessari i connexió ADSL. A cada municipi es fan dues sessions dels cursos que s’ofereixen en horari de tarda. La durada és de nou dies, i hi participen una desena d’alumnes en cada sessió.
Els cursos que s’ofereixen dins l’activitat de la TINETaula són Internet a la teva mà, destinat a tothom que vulgui iniciar-se o aprofundir en la navegació per Internet i conèixer les eines bàsiques de la xarxa des de tota mena de dispositius, i Participa a les xarxes socials, adreçat a usuaris avançats que volen participar a Internet mitjançant la creació i la gestió de diversos perfils i eines socials.
