L’àrea de Benestar Social continua impartint tallers sobre assatjament escolar i autoestima als instituts de secundària

Els serveis socials bàsics del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, amb la col·laboració dels instituts Mare de Déu de la Serra i Martí l’Humà de Montblanc, Joan Amigó de l’Espluga de Francolí i Joan Segura i Valls de Santa Coloma de Queralt, han organitzat un taller de bullying i d’autoestima pels estudiants de 1r, 2n i 3r d’ESO, curs depenent del centre. Aquest cicle de tallers s’ha iniciat el passat dimecres dia 6 amb el taller de bullying pels alumnes de 1r A de l’institut Martí l’Humà de Montblanc. Les sessions es porten a terme a través de dinàmiques de grup i van a càrrec de l’educadora social del municipi i la psicòloga del servei.
Durant els mesos d’abril i maig es continuaran realitzant tallers a l’institut Joan Amigó de l’Espluga de Francolí, a l’institut Martí l’Humà i Mare de Déu de la Serra de Montblanc. S’impartiran tant el taller sobre l’autoestima i com sobre el bullying (per alumnes de primer i segon curs).
L’objectiu del taller és donar a conèixer que és l’assetjament escolar, quins tipus hi ha, qui hi intervé i les conseqüències que té aquest en els adolescents, per tal de prevenir possibles situacions i treballar directament amb els casos dins l’àmbit formatiu.
El taller està tenint molt bona resposta per part de l’alumnat a la vegada que ens ha permès iniciar un treball en xarxa entre professionals, per tractar des de diferents àmbits la problemàtica del bullying unificant disciplines de l’educació formal i la no formal.
