L'alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, nova presidenta de l'AMI

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

L’alcaldessa de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, ha estat escollida aquest divendres, 8 d’abril, nova presidenta de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI). Lloveras encapçalava l’única candidatura presentada i ha estat votada per la unanimitat del plenari de l’Assemblea General que s’ha fet aquest divendres a l’Ateneu de Cerdanyola. En el seu discurs, la nova presidenta s’ha mostrat orgullosa de poder presidir l’entitat en «un moment històric i excepcional, però molt emocionant». Entre els objectius que la nova presidenta s’ha marcat en el nou mandat destaquen l’eixamplament del suport al procés a través del municipalisme, la internacionalització del procés donant a conèixer la situació que viu Catalunya al municipalisme de tot el món i el treball per la unitat d’acció de tots els municipis independentistes perquè «ara no és l’hora dels protagonismes». En aquest sentit també s’ha compromès a donar «un toc d’alerta» al Govern en cas que el «procés s’encalli».

La nova presidenta agafa el relleu de l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, que ocupava de forma provisional la presidència després de que el fins llavors president, Carles Puigdemont fos escollit President de la Generalitat.

La nova Comissió Executiva, el màxim òrgan polític de l’AMI, vol mostrar, segons Lloveras, la pluralitat política i diversitat territorial de les institucions públiques adherides a l’associació. A més de Lloveras, Jordi Gaseni, alcalde de l’Ametlla de Mar, ha estat escollit com a vicepresident primer i Eduald Calvo, alcalde d’Argentona, com a vicepresident segon. La resta de vicepresidències han recaigut en els alcaldes Josep Maria Corominas (Olot), Montserrat Fornells (Vilanova de l’Aguda), Ferran Bel (Tortosa), Miquel Buch (Premià de Mar i president de l’Associació Catalana de Municipis) i Jordi Solé (Caldes de Montbui). L’alcalde d’Arenys de Munt, Joan Rabasseda, es manté com a secretari i l’alcalde del Port de la Selva, Josep Maria Cervera, com a tresorer.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres