‘El Vi fa Sang’ tanca la segona edició amb més públic i amb la continuïtat assegurada

Aquest 8, 9 i 10 d'abril s'ha celebrat a l'Espluga de Francolí la segona edició del festival "El Vi fa Sang", un certàmen que ha comptat amb més participació en totes les activitats i amb una implicació major del públic local en comparació amb la primera edició celebrada l'any passat.
El canvi de dates ha propiciat l'èxit del festival on s'hi han presentat fins a 30 novetats literàries a mans dels seus autors. En aquesta ocasió hi ha hagut menys taules rodones, però les tres que s'han celebrat han gaudit d'un alt nivell capaç de generar l'interès dels lectors de la novel·la negra, però també del públic no habituat a aquest gènere.
Les taules rodones han estat el principal reclam del II Festival Internacional de Novel·la Criminal en català de l'Espluga. La combinació entre participants reconeguts i temes d'interès i actualitat s'ha traduït amb una assistència destacable de públic. Més enllà de les taules rodones, el gruix central del festival han estat les presentacions de llibres a mans dels seus autors. A més, en aquests tres dies, el festival ha homenatjat a Henning Mankell i a Umberto Eco, l'últim de forma improvisada. Dissabte a la nit, el Celler Cooperatiu de l'Espluga de Francolí acollia la gala de lliurament de premis El Vi fa Sang. Andreu Martín i Jaume Ribera rebien el premi nacional per la sèrie de Flanagan. El festival reconeixia la trajectòria literària d'Olga Xirinacs i de Josep Vallverdú, tots dos absents a l'acte per motius de salut i d'agenda, respectivament. El premi internacional El Vi fa Sang es lliurava a l'escriptor andorrà Albert Salvadó.
Paral·lelament a les presentacions i taules rodones, El Vi fa Sang ha maridat la novel·la negra amb els vins de la DO Conca de Barberà i amb una oferta gastronòmica especial de restaurants del municipi.
Segons apuntava el comissari del festival, Salvador Balcells, l'augment de participació i de nivell dels actes asseguren la continuïtat d'El Vi fa Sang a l'Espluga.
