Santa Perpètua de Gaià recuperarà la festa de la Santa Creu l'1 de maig

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Enguany el poble de Santa Perpètua de Gaià, a la Conca de Barberà, recupera una festa de tradició antiga que es va perdre en el decurs del temps, la festa de la Santa Creu o de la Creu de Maig, celebrada el 3 de maig.

 


Tan sols els veïns més grans del poble de Santa Perpètua recorden vagament la celebració d’aquesta festivitat  a principis del segle XX, amb la processó, els estendards, la benedicció, els balls a plaça i les menges populars. El dia abans hi havia el costum de guarnir amb flors, fulles i herbes aromàtiques la creu de terme i enramar les esglésies.

 


Així doncs, pel proper diumenge 1 de maig s’han programat una sèrie d’actes per celebrar i recuperar aquesta festa tan antiga, com són la presentació del nou estendard del poble, la processó fins a la creu de terme, la benedicció del terme i la processó de tornada a la plaça Major. A continuació hi haurà una mostra de balls populars d’arrel tradicional, amb la participació de la geganta Perpètua i l’estrena del ball pla de Sant Magí, interpretat pels dansaires del poble i amb l’acompanyament musical dels Grallers de Santa Coloma de Queralt.


Una altra novetat serà la presentació de la coca de la Santa Creu, un dolç elaborat especialment per a l’ocasió, fet de pasta de brioix ensucrada i en forma d’aspa, que es beneirà i es vendrà a la plaça Major, en finalitzar la festa, una actualització de l’antic pa beneït que es repartia entre els fidels després de la funció religiosa i al qual s’atribuïen diverses gràcies i virtuts remeieres.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres