Ferran Civit aposta per un canvi de model energètic, que s'allunyi de l'espanyol, "que és un contrasentit"

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

El diputat de Junts pel Sí i president d'ERC Camp de Tarragona, Ferran Civit, ha defensat aquest dimecres que el futur de Catalunya "passa per la sobirania energètica i per crear un sector productiu que prioritza les renovables". Civit ha fet aquestes declaracions durant la intervenció en el debat al ple del Parlament del projecte de llei del canvi climàtic, una eina essencial amb què el nou Govern vol impulsar un canvi de paradigma basat en la sobirania energètica, i que pretén reduir l'emissió de gasos amb efecte d'hivernacle (GEH) i millorar la mitigació de l'impacte del canvi climàtic.



"El model de la Catalunya fòssil està esgotat; cal explorar el model de la Catalunya renovable", ha dit Civit, que aposta per la descarbonització de Catalunya. Un canvi de model que, a més,  generarà llocs de treball, eficiència i estalvi de recursos.



"Hem de generar un nou paradigma productiu i energètic, que sigui radicalment contrari al que sofrim estant a l'estat espanyol amb l'impost al sol, que va a contracorrent i és un contrasentit", ha dit.

 

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres