Els Amics dels Gegants viatgen per primera vegada a terres de Terol

Montblanc

Segueix el compte d'Instagram de la Nova Conca fent clic aquí

Els Amics dels Gegants de Montblanc van viatjar per primera vegada fins a terres de Terol, on van iniciar un nou intercanvi amb la colla de Valdealgorfa.


De bon matí l’expedició montblanquina, integrada per 38 components de la colla, inicià el viatge amb autocar cap a l’Aragó i va fer la primera parada a Alcanyís, on van aprofitar per fer una visita cultural al centre de la ciutat.


Al migdia arribaven a destí, Valdealgorfa. Els Veguers i la Mulasseta de Montblanc van estar acompanyats del gegant Boticario, de la població. A partir de les 5 de la tarda el poliesportiu es va omplir dels gegants i grups de dulzaineros participants en aquest V Encuentro de Gigantes, Dulzainas y Percusión. Gegants d’arreu de l’Aragó, del País Valencià, de Madrid i de Catalunya. Fins a un total de 30 grups es van donar cita a Valdealgorfa. Al punt de les 6 de la tarda, els carrers d’aquesta població es van omplir per seguir la cercavila molt concorreguda, on els Veguers i la Mulasseta de Montblanc no van parar de ballar, com sempre acompanyats dels grallers dels Amics dels Gegants.


Una sortida molt agradable en un ambient festiu extraordinari posava punt final, a prop de les 2 de la matinada quan els montblanquins arribaven de nou a la Conca.
Amb un parèntesis durant aquests dies de la Setmana Medieval en què els Amics dels Gegants també participaran amb el grup de grallers en diferents actes, reprendran les actuacions el diumenge 8 de maig a Manresa, on els Veguers de Montblanc estaran convidats als actes del 65è aniversari de la Geganta Pubilla d’aquella ciutat.

Trobareu més informació a l'edició en paper de la Nova Conca d'aquest pròxim divendres